Det låter mest som blodtrycksfall, vilket inte är ovanligt vid Parkinson, men kan också vara huvudvärk och yrsel som beror på spända nackmuskler. Kolla blodtrycket, antingen hemma eller på vårdcentralen, först i liggande position och därefter när du stått upp i två minuter. Om det då har sjunkit mer än 20/10 mm Hg (alltså minskning med 20 på övertrycket och/eller 10 på undertrycket) så är det ett blodtrycksfall, som kan behöva behandlas. /Dag Nyholm

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.