Ja, det är möjligt att det skulle lindra den nattliga smärtan om du tar medicin som är aktiv även på natten. Problemet med levodopa (Sinemet i ditt fall) är som du märker att det har ganska kort effekt och orsakar dippar. Många tar en depot-variant av levodopa till natten och det är ju enkelt att prova. Man kan också ta en extra levodopatablett när man vaknar på natten. Sedan finns ju de mer långverkande medicinerna dopaminagonister och MAO-B-hämmare som kan vara bra att kombinera med levodopa för just nattens skull. /Dag Nyholm

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.