Ja, här vore det ju bra med samarbete, det är troligen viktigt att du behandlar din hjärtsvikt och det är bra att du är medveten om att tabletten kan sänka blodtrycket. Det du beskriver låter som att du kände av blodtrycksfall, så att hitta en lagom dos vore säkert alldeles utmärkt. Mät gärna blodtrycket först i liggande position och därefter när du stått upp i två minuter. Om det då har sjunkit mer än 20/10 mmHg (alltså minskning med 20 på övertrycket och/eller 10 på undertrycket) så är det ett blodtrycksfall som kan spela roll för måendet. /Dag Nyholm

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.