Ja, trötthet är ett ganska vanligt symtom vid Parkinson, särskilt om man är lite äldre. Så är det även vid andra så kallade neurodegenerativa sjukdomar, att hjärnan inte orkar vara lika pigg som tidigare. Då blir sömnbehovet allt större. En viktig detalj att ha koll på är att blodtrycket i vissa fall kan bli mycket lågt och det kan yttra sig som svår trötthet och okontaktbarhet. /Dag Nyholm