Ursäkta min otydlighet. Jag menade att ni kan be läkaren att tillsammans med er bedöma om Madopark verkar ha någon effekt mot symtomen. Om ni är osäkra så kan man prova att höja dosen och se om det blir bättre (vilket skulle tala för att han har ”vanlig” Parkinson och inte enbart vaskulär Parkinsonism), alternativt sänka dosen (vilket inte skulle innebära någon tydlig försämring om det bara är vaskulär Parkinsonism han har). Om det är vaskulär Parkinsonism finns det inget läkemedel som hjälper mot just de symtomen. /Dag Nyholm

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.