Det är när man inte har stabil effekt av Parkinsonmedicinen längre, dvs att symtomen fluktuerar, svänger, mellan god effekt och dålig effekt. Andra sätt att uttrycka det är ”on-off” och att man känner att effekten av den senast intagna medicinen ”tar slut” efter några timmar och det blir ett dosglapp. I den fasen finns många bra behandlingar för att slippa ”svackorna”. /Dag Nyholm