Vid MSA-P är det värt att prova levodopa eller annan ”vanlig” Parkinsonbehandling eftersom det kan ha effekt mot en del symtom, åtminstone i början. I övrigt får man inrikta sig på att behandla specifika symtom, beroende på vilka besvär man har. Exempelvis blodtryckshöjande mot blodtrycksfall, mediciner mot urinträngningar, depressivitet/oro etc. Fysioterapi mot balanssvårigheter, kontakt med logoped vid tal- eller sväljningspåverkan, arbetsterapeut för hjälpmedel osv. /Dag Nyholm