Vi vet egentligen inte exakt varför, men man kan säga att sjukdomen påverkar ”de automatiska rörelseprogrammen” så att vissa rörelser blir allt svårare, t.ex. gångmotorik eller andra upprepade rörelser. Ibland är det lättare att springa eller cykla än att gå. /Dag Nyholm