Vi vet egentligen inte exakt varför, men man kan säga att sjukdomen påverkar ”de automatiska rörelseprogrammen” så att vissa rörelser blir allt svårare, t.ex. gångmotorik eller andra upprepade rörelser. Ibland är det lättare att springa eller cykla än att gå. /Dag Nyholm

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.